Kezdőlap Hírek

5 tipp az ünnepi túlsúly elkerülésére

601

Az év utolsó hetei nem kimondottan a diétás étrendről szólnak. Ilyenkor mindenki elengedi magát kisebb-nagyobb mértékben, és igazuk is van, hiszen mikor engedjünk a csábításnak, ha nem most, karácsony-szilveszter idején?

Akciós wellness ajánlatok karácsonyra >>
A nagy habzsolásoknak viszont természetesen meglesz a böjtje. Nem véletlenül vannak dugig az edzőtermek újév első heteiben. Mit lehet tenni annak érdekében, hogy amellett, hogy nem kell lemondanunk a finom falatokról, testünk se fújódjon fel lufi méretűre az ünnepek után?

  1. Ne hanyagoljuk el a mozgást!

Mindössze napi 30-40 perc tempós séta elegendő lehet arra, hogy elégessük a fölös kalóriákat. Ráadásul semmibe sem kerül! Sportoljunk azzal a tudattal, hogy minél többet mozgunk, annál több finomságot tömhetünk magunkba az elhízás veszélye nélkül.

  1. Előnyben a fehér húsok

A telített zsírokat nagy mennyiségben tartalmazó húsfélék (sertés, tógazdasági ponty, kacsa, liba) helyett válasszunk fehér húsú szárnyasokat vagy tengeri halféléket az ünnepi menühöz. Változatos fűszerezéssel, finom zöldségköretekkel igazi ínyencségeket varázsolhatunk a karácsonyi asztalra.

  1. A szénhidrátbevitelt próbáljuk meg csökkenteni

Tudvalevő, hogy az elhízás legfontosabb oka a nagy mennyiségű egyszerű szénhidrát-bevitel. Naná, hogy karácsonykor pont ezekben a tápanyagokban bővelkednek a legfinomabb ételek. Sütemény- és szaloncukorhegyek várják, hogy bekebelezzük őket. Mit lehet ilyenkor tenni? Amellett, hogy az elfogyasztott édesség mennyiségét lehetőség szerint csökkentjük, válasszuk az étcsokoládét, és azokat a csokiféléket, melyekben több a kakaó. Ezzel pozitívan befolyásolhatjuk vérnyomásunkat és az anyagcserénket. A sütemények édesítéséhez ne használjunk asztali cukrot! Ma már rengeteg olyan természetes édesítőszer létezik, melyek kalóriamentesek, és egészségkárosító hatásuk sincs.

  1. Folyadék, ami telít

Az éhségérzetet hatásosan tudja csökkenteni, ha nem fukarkodunk a folyadékbevitellel. Nem mellesleg létfontosságú is, hogy – testtömegtől függően – naponta 3-4 liter cukor- és koffeinmentes folyadékkal lássuk el szervezetünket. A fals éhségérzet ellen kiváló fegyver, ha a gyomrunkat egy kicsit eltelítjük. A víz, a maga 0 kalóriatartalmával ideális megoldás erre.

  1. Ha csak a szemünk kívánja

Sokan ott rontják el, hogy szinte rekordidő alatt akarnak mindent behabzsolni, miközben gyomruk már tele van. Fontos tudni, hogy a jóllakottságérzet nem jelentkezik azonnal. Idő kell, míg az információ eljut az agyba, és tudatosul bennünk, hogy már eleget ettünk. A megoldás tehát egyszerű: együnk lassabban, hogy a kevesebb étel is elég legyen.

Oszd meg ismerőseiddel is!
Share on Facebook
Facebook
Share on Google+
Google+
Tweet about this on Twitter
Twitter
Email this to someone
email