Kezdőlap Balaton

Balaton – ide mindig visszahúz a szívem

1791

A Balatonon kívül nincs még egy olyan hely Magyarországon, ahová évről évre visszavágynék. Túl rövidnek érzem az életet ahhoz, hogy visszatérjek egykori nyaralóhelyeimre. A magyar tenger viszont kivételt jelent.

Nosztalgikus érzelmeimet táplálja az itt töltött gyermek- és kamaszkori nyarak emléke, még a rendszerváltozás előttről, és közvetlenül utána.

Bár a szocreál üdülőket szállodákra cseréltük, mindig mosolyogva gondolok vissza arra az egy-két hétre, amikor családi beutalót kaptunk, és ezerötös Ladával szelhettük át az országot, mire estefelé végre bedöcögtünk Siófokra, és bekapcsolódhattunk az ismerkedési est programjaiba. Mert akkor még ilyen is volt ám!

A társalgóban volt egy darab, szerencsés esetben színes tévé, így aki nem akart lemaradni kedvenc sorozatának aktuális epizódjairól, itt megnézhette. Mivel összesen két csatorna volt, nagy vita nem alakulhatott ki arról, hogy épp melyiket nézze a társaság. Reggeli 8-kor, vacsora este 6-kor, délután pedig csendes pihenő. Így teltek napjaink a Balatonnál, jobbára strandolással, horgászással, kisebb-nagyobb túrákkal.

Napfelkelte a Balaton partján

Tinédzserként nem hagytam ki a kilencvenes évek nagy diszkókorszakát sem, melynek szintén már csak az emléke sejlik fel olykor. Micsoda buli volt az 1999-es teljes napfogyatkozásra levonatozni a haverokkal, majd másnap vissza, gyakorlatilag alvás nélkül.

Gyermekhorgászként itt ismerkedtem meg közelebbről a tavi élőlényekkel, és itt tanultam meg a sportszerű halfogási módszerek csínját-bínját. Megtanultam tisztelni a Balatont, és megbecsülni, ha aznap kegyes volt hozzám, és némi zsákmánnyal örvendeztetett meg.

Ma már a balatoni üdülőövezet teljesen más arcát mutatja. Felgyorsult az élet, változtak az igények. Egyre fontosabb számunkra a kényelem, hiszen valljuk be, az élet, és vele együtt a jövő is egyre kiszámíthatatlanabbá vált. Kiszakadni pár napra a mókuskerékből ma már a túlélést jelenti, és elsődleges szempont lett, hogy valami olyat kapjunk a nyaralástól, ami 180 fokos fordulatot jelent életünkben.

Balatoni nyaralás számomra már elképzelhetetlen a szállodai kényelem nélkül. Elsősorban pihenni, kikapcsolódni szeretnék ilyenkor, és ez egy nyikorgós, emeletes ágyas apartmanban nem fog menni. A Badacsonyt és a környező hegyeket szeretem újra és újra felfedezni, ehhez pedig elengedhetetlen a tökéletes pihenés. Régen még jó buli volt egy sátoros vakáció, de ma már semmiképp sem vállalkoznék ilyesmire.

Egy wellness szállodában megkapunk minden kényeztetést, ami hozzájárul testi-lelki felüdülésünkhöz. Egy baj van vele! Könnyen hozzászokik az ember, és nem akaródzik visszatérni a hétköznapi mókuskerékbe.

Neked milyen kedves emléked, élményed fűződik a Balatonhoz? Oszd meg velünk is!

Balatoni szállások akciós áron >>

Oszd meg ismerőseiddel is!