Kezdőlap Hírek

Így maradhat télen is szép és egészséges a bőrünk

892
Képtalálat a következőre: „skin care winter”

A téli hónapok bőrünk számára az év legkritikusabb időszaka. Nem könnyű épségben megúszni a kinti hideg és a benti meleg közötti kontraszt nem éppen bőrbarát hatását, és különösen az alacsony páratartalmú hideg levegő bőrt könnyedén kiszárító áldásos tevékenységét.

Kevesen tudják, hogy a bőr természetes védőrétege 8 fok alatt már képtelen elegendő mértékben újratermelődni.

A téli hónapokat elsősorban az érzékeny, száraz bőrűek sínylik meg. Legnagyobb veszélyben az arcunk van, hiszen ez általában szabadon lévő testfelület, míg a kezeinket kesztyűvel védeni tudjuk.

Hogyan előzhetjük meg a kiszáradást?

A bőr optimális nedvességtartalmának fenntartásához elengedhetetlen a rendszeres hidratálás. A bőr lipidrétegének megőrzését segíti, ha a hosszú fürdőzés helyett kellemesen meleg, de nem túl forró vízben zuhanyozunk.

A bőr elvesztett nedvességének pótlására zuhanyzás után használjunk testápolót, napközben pedig kézkrémmel, ajakápolóval védekezzünk a kiszáradás ellen.

A benti száraz levegőt igyekezzünk ellensúlyozni egy jó párásító készülékkel, vagy legalább egy vízzel teli edényt helyezzünk a konvektorra. A lakásban 40-60 százalékos páratartalom nevezhető ideálisnak. Magasabb páratartalom mellett a levegőt is melegebbnek érezzük, és a külső hidratálást bőrünk azzal hálálja meg, hogy sokkal szebb és puhább lesz, mint amilyen egy száraz levegőjű lakásban lenne.

Óvatosan a tusfürdőkkel

A túlzott higiénia a kritikus téli időszakban (persze igazából máskor sem) nem kedvez a bőr egészségének. A szappanok és tusfürdők eltávolítják a természetes zsírsavköpenyt, és nagyban hozzájárulnak a bőr kiszáradásához. Ha nem végzünk intenzív sporttevékenységet vagy nehéz fizikai munkát, nem érdemes naponta átszappanozni bőrünk teljes felületét. Jobban járunk, ha csak a kritikusabb területeken mosakszunk zuhanyozáskor, és az is jót tesz, ha a tusfürdőt egy kicsit hanyagoljuk, és legfeljebb kétnaponta használjuk.

Milyen krémeket használjunk télen?

A szeles, hideg időjárásban olyan hidratáló krémet válasszunk, amelyik nem akadályozza a bőrlégzést. Jól beváltak ilyenkor a kisebb víztartalmú, zsírosabb készítmények.

Ha napközben a szabad levegőn tartózkodunk, olyan krémet használjunk, amely ahelyett, hogy teljesen beszívódna a bőrbe, filmszerű védőréteget képez, és így óvja a bőrfelületet a kiszáradástól. Kerüljük az alkoholos lemosókat, mert az alkohol vízelvonó képessége miatt csak tovább szárítaná bőrünket.

A napfény káros hatásai ellen télen is védekezni kell! Sportoláshoz válasszunk magas faktorszámú készítményt, amely az UV sugarak legnagyobb részét kiszűri. A speciális, fényvédős ajakír pedig a kiszáradást és a fájdalmas leégést képes hatékonyan megelőzni.

Fontos, hogy bőrünk elhalt szarusejtjeit rendszeresen eltávolítsuk. Erre alkalmas lehet egy bőrradír, vagy valamilyen alfa-hidroxisavas (AHA) vagy gyümölcssavas készítmény.

Vitamin- és folyadékbevitel

A felnőtt társadalomnak megvan az a roppant nehezen kiirtható szokása, hogy alig-alig figyel a megfelelő mennyiségű folyadékbevitelre. A dehidratáció számos betegség előidézője lehet, de a folyadékhiányt a bőr is nagyon megsínyli. Ahhoz, hogy sokáig fiatalos maradjon, testtömegtől függően fogyasszunk naponta 3-5 liter vizet, vagy bármilyen cukor- és koffeinmentes  italt. A cukor és a koffein egyaránt dehidratáló hatású, ezért nem játszik ilyenkor sem a kávé, sem a cukrozott üdítők (természetesen az alkoholok sem).

A vitaminbevitel szintén kulcsfontosságú a bőr egészségének megőrzéséhez. Legfontosabb az antioxidáns hatású A-, C-, és E-vitaminok megfelelő mennyiségben való fogyasztása.

Oszd meg ismerőseiddel is!
Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Email this to someone
email