Kezdőlap Wellness

Mire jó a sportmasszázs?

2262

Wellness szállodáinkban a legnépszerűbb szolgáltatások közé tartozik a sportmasszázs, mely élsportolók, hobbisportolók és – mert sajnos ilyen is van – sporttevékenységet egyáltalán nem végzők számára is hasznos lehet.

Sportolók esetében a masszázs alkalmazható edzés közben, a rövidtávú teljesítmény növelésére, verseny előtt 15-20 perccel bemelegítési célzattal, két versenyszám között helyreállító masszázsként, felkészülési időszakban regenerációs célra, valamint sérülések megelőzésére is.

Akciós wellness szállások, hétvégék >>

A sportmasszázs fizikai hatásai

Fokozza a vérkeringést. A masszázs hatására javul a vérerek és a nyirokerek keringése, a nyomó mozdulatok által keltett vákuum hatására pedig a szövetek friss tápanyagokhoz jutnak. A merev izmok ugyanis szivacsként szívják magukba a vért, és így a szövetekbe alig jutna.

Nő a szövetek áteresztő képessége. A sportmasszázs segítségével könnyebben távoznak a szövetekben felhalmozódott méreganyagok, mellette pedig javul az izmok oxigén- és tápanyagfelvétele. A mély masszázs hatására megnyílnak a pórusok, és lehetővé válik a tápanyagok és a folyadék átjutása.

Lebontja a hegszöveteket. Izmaink, ínjaink és szalagjaink működését akadályozzák a korábbi sérülésekből származó hegszövetek. A további sérüléseket és fájdalmakat kiküszöbölhetjük a sportmasszázs segítségével.

Nyújtja a szöveteket. Hagyományos masszázzsal nem tudjuk az összes szövettípust nyújtani. A sportmasszázs lehetővé teszi, hogy az izmokat hosszanti és keresztirányban is megnyújthassuk, és az izmot borító kötőszöveti hártyát is átmozgathassuk. Ha izmaink megszabadultak a kínzó feszültségtől, nagyobb teljesítményre lesznek képesek.

Rugalmasabb szövetek. Gyakori probléma, amikor az intenzíven edző személyek szövetei merevvé, rugalmatlanná válnak. A befektetett energia ilyenkor sokszor megbosszulja magát, és a fejlődés mértéke fordított arányosságban lesz a lelkesedéssel. Lélekölő dolog ez, de a sportmasszázs ilyen esetekben is nagyon hasznos lehet.

Javítja az izmok tápanyagellátását. A sportmasszázs javítja a szövetek véráramlását, értágító hatása pedig azt eredményezi, hogy a tápanyagra éhes izmaink gyorsabban megkapják, amire szükségük van.

A sportmasszázs lelki hatásai

Csökkenti a szorongást. Egyre többen küzdenek manapság szorongással, depresszióval. Ez a masszázsfajta azért különleges, mert az izmokat megnyugtatja, ellazítja, ezáltal pedig a lelkünkre is kedvező hatással van – csökkenti, vagy akár teljesen el is mulasztja a szorongásos tüneteket.

Élénkítő hatása van. A sportmasszázs nem csak ellazítani képes. Ha a masszőr fürge, erőteljese mozdulatokkal végzi a masszázst, élénkítő hatást fogunk tapasztalni.

A sportmasszázs meglehetősen összetett dolog. Öt alaptechnikából épül fel, melyek a következők: simítás, gyúrás, vibráció, ütögetés és dörzsölés. Ezeknek a kombinációja alkot egy komplett masszázsprogramot.

Fontos szabályok

Vannak speciális esetek, amikor nem szabad sportmasszázst igénybe venni. Ide tartoznak – többek között – a vírusos és bakteriális fertőzések, láz, trombózis, heveny ízületi gyulladás, visszérgyulladás, daganatos betegségek, a menstruációs ciklus első két napja, fertőző bőrbetegségek és a magasvérnyomás-betegség.

  • Ez a masszázsfajta akkor a leghatásosabb, ha legalább hetente kétszer végzik el rajtunk. Heti négynél többször viszont nem javasolt a masszíroztatás.
  • Ha a teljes test átgyúrásra kerül, az legalább 20 percig tartson. Részmasszázs esetén a minimális időtartam 12 perc.
  • Egy masszázssorozat legtöbbször 6-12 alkalomból áll, és közöttük 4-6 hetes szüneteket kell tartani. Ez az úgynevezett ingermentes pihenőfázis.
  • Ha sportsérülésünk van, ezt feltétlenül jelezzük a masszőrnek!

A rendszeresen végzett sportmasszázs javítja izmaink általános állapotát, és segíti a sérülésekből való felépülést. Igénybe vételét nem csak élsportolóknak ajánljuk, hiszen egészséges izmokra és ízületekre mindenkinek szüksége van.

Sportmasszázst rengeteg hazai wellness szállodában igényelhet.
Íme a legjobb akciós ajánlatok >>

Oszd meg ismerőseiddel is!
Share on facebook
Facebook
Share on google
Google
Share on twitter
Twitter
Share on email
Email