Jön a strandszezon – így adhatja le a fölös kilókat!

Jön a strandszezon – így adhatja le a fölös kilókat!

204
balaton-strand

Ahogy közeledik a nyár, és vele a strandolós időszak, egyre kényelmetlenebbül érezzük magunkat a télen felszedett súlyfeleslegünkkel. Bár szinte mindenki tagadja, az ember nagyon is hiú, és fontos számára, hogy milyen véleményt alkot róla a környezete.

Hol találunk homokos strandot a Balaton partján? >>

Nem véletlenül látunk annyi reklámot, hirdetést mindenféle csodaszerről és fogyasztó eszközről, piruláról. Ilyenkor mindenki gyorsan, és lehetőleg erőfeszítés nélkül szeretne megszabadulni zsírpárnáitól.

Van egy jó és egy rossz hírünk. Kezdjük a rosszal: a gyors fogyást ígérő csodaszerek mindegyike átverés! Egyszerűen nincs, és valószínűleg nem is lesz olyan eszköz, ami csak úgy leégeti rólunk a zsírt.

A jó hír az, hogy ha betartunk néhány szabályt, és rendszeresítjük napirendünkben a megfelelő mozgásformákat, tartós fogyást érhetünk el. Mindezt jelentős anyagi befektetés nélkül.

A mozgás ingyen van!

Szinte hetente találnak ki valami új, roppantmód szórakoztató és vonzó – legtöbbször zenés, táncos – mozgásfélét, ami az addig ismerteknél sokkal „hatékonyabb”, és szinte már bűntudatunk van, hogy „szórakozva” fogyunk tőle. Sajnos ezek sem tartoznak a legjobb módszerek közé, már csak azért sem, mert sokszor igen borsos árat kell értük fizetni.

GyaloglásKevesen tudják, hogy a leghatékonyabb zsírégető mozgásformák egyike egy teljesen ingyenes, megszokott tevékenységünk. Ez pedig nem más, mint a gyaloglás. Persze némi változtatásra, odafigyelésre azért szükség lesz, hiszen a zsírégető gyaloglás nem egyenlő a belvárosi korzózással.

A gyaloglás egy aerob mozgásforma, ami annyit tesz, hogy oxigén felhasználásával történik. Az energiát pedig nem az izmokban tárolt szénhidrátból (glikogénből) fedezzük, hanem zsírból. A maximális hatékonyság érdekében néhány fontos feltételnek teljesülnie kell:

A mozgás legyen tempós, de nem túl intenzív. Az izommunkát igyekezzünk minimálisra szorítani, különben az energiaveszteséget nem a zsírszövetből, hanem az izomzatból pótolná a szervezet.

Az időtartam optimuma 40-60 perc között van. A mozgás folyamatos legyen, lehetőleg ne álljunk meg egy pillanatra sem.

Pótoljuk az időközben elveszített folyadékot. Különösen ügyeljünk erre akkor, ha nagy melegben vagyunk kénytelenek letudni a napi edzést.

Gyerekbarát hotelek, a családi nyaralás meghittségéért >>

Gyaloglás helyett

Egy idő után unalmas lehet a gyaloglás, páratlanul egyszerű és költséghatékony mivolta ellenére is. Újabb jó hírrel tudunk szolgálni, gyaloglás helyett kerékpározhatunk, vagy használhatunk ellipszistrénert, esetleg taposógépet is. Arra mindig ügyeljünk, hogy az intenzitás alacsony vagy közepes maradjon, így optimális maradhat testünk izom/zsír aránya.

Gyakoriság

Gyalogolni, kerékpározni minden nap lehet, de a minimum a heti három alkalom. Legjobb időpont a reggel, éhgyomorra végzett aerob edzés, de ha a nap egy későbbi időszakában érünk csak rá, akkor sem kell aggódnunk: hatni fog!

Még jobb eredményt érhetünk el, ha heti 3 alkalommal súlyzós edzést is végzünk. Ez ugyanis anyagcserénket gyorsítja, és közvetett módon segíti a zsírvesztést. Ideális esetben heti 3 súlyzós és 3 aerob edzéses napunk van.

Következő cikkünkben a diétás étrend alapjaival ismerkedünk meg.

Változtasson életmódján most azonnal, hogy nyugodtan kimehessen a strandra!

Wellness hétvégék akciósan >>

Oszd meg ismerőseiddel is!
Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterEmail this to someone